söndag 8 september 2013

Orientalisk kasslergryta

Jag bjuder på ytterligare ett recept idag när jag ändå har igång datorn och har lite tid över. Jag har just stoppat in en kyckling i ugnen min lergrytekyckling som är så himla god. Men den tar ju sin tid i ugnen så då passar det bra att blogga lite.

Men nu åter till detta recept som håller på att vara ett bra tag sedan jag gjorde och hade nästan glömt bort det...
Denna kasslergryta är lite het i smaken och riktigt riktigt god, speciellt om man gillar thaimat.En enkel och snabb rätt att göra är det också och passar bra till nudlar eller ris. Vill man göra det ännu enklare kan man använda frysta wokgrönsaker.



Orientalisk kasslergryta  4 port

500 g kassler
½ purjolök
2-3 morötter
1 burk minimajs
½-1 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk
1-2 dl vatten
1 msk grönsaksfond
1 msk maizena majsstärkelse

Strimla kassler och purjo. Skiva tunt eller strimla morötterna. Stek allt hastigt i en gryta. Häll på kokosmjölk, currypasta, vatten och fond. Dela majsen i mindre bitar och tillsätt. Låt det koka ihop ca 5 min. Rör ut maizena i lite vatten och red grytan till önskad tjocklek. Smaka av och krydda ev med lite peppar eller mer currypasta. Servera med nudlar eller ris och sallad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar