fredag 12 april 2013

Krämig tacopastagratäng

Hej på er alla! Det ekar nu mellan inläggen, men jag ska ta och försöka skärpa mig med det. Det är i alla fall jätteroligt att se så många som ändå kikar in här och att det tillkommit flera nya prenumeranter via Bloglovin, ni är såååå välkomna:-)

Fredag idag och för mig väntar ett besök hos tandläkaren...,inte så jag längtar direkt. Lördag och söndag jobbar jag så helgen är uppbokad. Dagens recept är ett ihopkok jag gjorde för ett tag sedan av lite rester men som blev väldigt gott!


Krämig tacopastagratäng  4 port

ca 300 g pastaskruvar
400 g köttfärs
1 påse tacokryddmix + vatten
1 gul lök
1 paprika
1 finhackad röd chili
1 burk majs
2 dl creme fraiche
1 ask creme bonjour tacoost
1 dl mjölk
3 dl riven ost
2 tomater

Koka pastan och låt den rinna av. Stek färsen smulig tillsammans med hackad lök. Rör ner kryddor och vatten enligt påsen. Tillsätt hackad paprika, chili och majs och låt det puttra ihop lite. Chili kan uteslutas om man vill. Blanda creme fraiche och tacoost i en kastrull och låt det smälta samman. Rör ner mjölk och hälften av den rivna osten. Rör så all ost smälter och blanda såsen med pastan. Lägg hälften av pastan i en ugnsform, häll över köttfärsen och fördela sedan resten av pastan över. Skiva tomater och lägg på och toppa med riven ost. Gratinera i 225 grader i ca 15 min eller tills den fått lite fin gratinerad yta. 

Servera med sallad!

Ha en riktigt mysig fredagkväll och en trevlig helg på er! Kanske testa på dessa gamla godingar som kommit tillbaka:)

Minns ni??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar