tisdag 29 april 2014

Ananassalsa med paprika

I morgon är det valborgsmässoafton och jag gissar att dom allra flesta startar grillen då. Jag ska jobba och det blir nog inte så mycket grillning, kanske om vädret tillåter gör vi en liten brasa i grillringen och grillar lite korv och pinnbröd. 

 Salsa är riktigt gott och fräscht till grillat tycker jag, så därför tänkte jag tipsa er som planerar att grilla i morgon. Här har jag nämligen gjort en på färsk ananas och paprika som blir supergod. Chili kan man utesluta helt om man vill, den blir riktigt god och frisk då. Chilin ger ju annars lite sting som jag gillar. Men just till denna bör man inte ta för mycket, man vill ju fortfarande ha den frisk och fräsch så "less i more".


Ananassalsa med paprika ca 4 port

½ färsk ananas
1½ - 2 paprikor i olika färger
ca ½ röd chili
saft av ½ lime
lite flytande honung
en gnutta salt

Tärna ananas och paprika och lägg över i en skål. Finhacka chili och tillsätt lite i taget, smaka er fram. Blanda ihop med lime och honung. Smaka av med lite salt. Låt det gärna stå nån timme innan servering. Passar till allt grillat, kött, kyckling och även fisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar