fredag 28 juni 2013

Hemmagjorda chilihamburgare

Hej på er i solskenet! Här rullar semester på. Stadsfesten har ju dragit igång nere på stan och i onsdags cyklade vi ner för att äta och se på drakbåtsrodden. Riktigt trevligt med heeelt strålande väder! Idag har vi varit hemma och jag har faktiskt tagit mig i kragen och pallrat mig till gymmet (!) Har inte satt min fot på gymmet på år och dar, men efter mitt diskbråck är jag ju absolut tvungen att träna och hittills har jag bara tränat hemma vilket går si och så, men nu jäsiken blir det förändring!

Till middag grillade vi hemmagjorda hamburgare som jag hottade upp lite och gjorde lite klyftpotatis till, GOTT!!!

Hemmagjorda chilihamburgare  2 st

200 g nötfärs
1-2 tsk sambal oelek
ca ½ tsk salt
svartpeppar
grillolja

Blanda färsen med sambal, salt och peppar. Bäst är att smaka på färsen för att se hur mycket kryddor som behövs. Forma till 2 stora ej för tjocka burgare, dom drar ihop sig mycket. Pensla med oljan och lägg på hett grillgaller. Grilla på båda sidorna några min, det går fort. Lägg ev på en skiva ost och servera med bröd, sallad och dressing. 

Hemmagjord supergod hamburgerdressing hittar ni recept på här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar