torsdag 22 maj 2014

Superenkel laxgratäng med spenat

Hej på er alla! Solen och sommaren verkar äntligen ha hittat hit, hur underbart är det inte! Däremot blåser det en hel del idag, men jag ska lägga mig i solstolen alldeles intill väggen och njuta en stund innan jag åker iväg på jobbet. Tänkte bara först tipsa er om en riktigt god och superenkel laxgratäng som jag gjorde förra veckan. Ni som följer mig på Instagram såg det då och jag lovade ju att receptet skulle dyka upp här.



Laxgratäng med spenat  4 port

4 portionsbitar laxfilé
ca 100 g färsk babybladspenat
salt, citronpeppar
3-4 dl matlagningsgrädde
1 dl färsk riven parmesanost

Bottna en lättsmord ugnsform med spenat. Jag tog 1½ påse. Lägg laxbitarna ovanpå och krydda med salt och citronpeppar. Häll på grädden. Finriv osten och strö den över laxbitarna. Gratinera i 200 grader i ca 20 min, eller tills laxen är klar och rätten fått en fin färg. 

Servera med potatis och grönsaker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar