onsdag 7 oktober 2015

Ingefärashot mot förkylningar

Här kommer tips på en riktig huskur som ska mota förkylningar. Jag måste säga att jag tror verkligen på detta. Har använt mig av denna i ca 1 år och ännu inte varit riktigt förkyld (peppar peppar, ta i trä). Så fort jag börjar känna mig lite småkrasslig, som jag gör nu så kokar jag en sats av denna och dricker. Sen är den ju bra till en massa annat också så man kan ju alltid se till att ha en flaska i kylen.
 Ingefära är ju verkligen en superört eller krydda. Det är bra för hjärtat, har antiinflammatoriska egenskaper och hjälper matsmältningen m.m. Läs gärna mer om alla bra hälsoeffekter ingefäran har på Denna sida


Ingefärashot mot förkylningar  ca 1 liter

300 g ingefära
8 dl vatten
1 dl strösocker
2 stora citroner

Skala ingefäran och skiva den tunt. Lägg i en kastrull och häll på vatten och koka upp. Låt det småkoka under lock i ca 30 min. Sila bort ingefäran och rör ner socker. Låt blandningen svalna. Pressa saften från citronerna och rör ner. Håll upp i en flaska och förvara i kylen. Ta en "hutt" varje morgon, ca 1 dl. 

Jag måste dock varna er!! Denna shot är staaaarrk! Det bränner ordentligt i halsen/bröstet, så inget för veklingar;) 

Håll er friska och krya nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar