onsdag 12 september 2012

Pasta med kantareller

Nu är det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen, men har ändå sett att jag fått 2 nya följare via bloglovin de senaste dagarna! Det är verkligen jätteroligt och jag blir så glad över alla ni som läser min blogg! 

Nu åter till receptet....Det här är verkligen en superenkel pastarätt som man svänger ihop snabbt som ögat och passar perfekt nu på hösten när skogarna är fulla av svamp. Är ni inga svampplockare så får ni göra som jag och plocka de i grönsaksdisken, går precis lika bra men nån dag ska jag lära mig allt om att plocka svamp...

Pasta med kantareller  2-3 port

150-200 g färska kantareller
1 shalottenlök
1 burk creme fraiche med kantarell-champinjonsmak
salt,peppar
ev lite mjölk
parmesanost
1 pkt färsk bandpasta

Borsta kantarellerna noga så allt smuts försvinner. Använd en speciell svampborste eller en brödpensel, undvik att skölja den. Skär svampen i mindre bitar och finhacka löken. Stek i smör en stund och häll sedan på creme fraichen. Låt det puttra ihop en stund och smaka sedan av med salt och peppar och späd ev med lite mjölk om det verkar bli för tjockt. Koka pastan enligt paket, häll av vattnet och häll såsen över pastan och blanda runt. Lägg upp och toppa med finriven parmesan. Riktigt gott blev det!!!

2 kommentarer:

  1. Jodå jag kan mycket väl tänka mig att detta blev gott! Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och framförallt superenkelt! Trevlig helg till dig med:)

      Kram!

      Radera