tisdag 2 juli 2013

Quesadillasrullar på grillen

Hej! Här kommer receptet på de smarriga quesadillasrullarna som jag nämnde i förra inlägget. Jag hittade helt enkelt på dom för att jag ville ha ett tillbehör till de grillade kycklingspetten. Jag tänkte på quesadillas eftersom jag hade kvar 3 tortilliabröd efter en tacokväll, men dom är ju inte så lätthanterliga på grillen så då blev det typ rullar i stället.


Quesadillasrullar på grillen

tortilliabröd
philadelphiaost
riven västerbottensost
hackad chili
hackad ruccolasallad
hackad persilja


Lägg ut ett tortilliabröd och bre på philadelphia. Strö på riven ost, finhackad chili, ruccola och persilja. Vik ihop 3 gånger så det blir som en platt rulle. Pensla med olja och grilla så dom får fin färg runtom och blir genomvarma så osten smälter så ha inte för bråttom på grillen utan ha dom hellre lite på sidan. 

Fyllningen kan man ju såklart variera efter tycke och smak. Chili gav ganska mycket sting och blev gott om man gillar det. Annars kan man ju utesluta det och i stället välja en smaksatt philadelphiaost eller cantadouost. Örterna kan man ju också variera till 1000!


Rullarna ska bli härligt krispiga på utsidan och riktigt krämiga inuti. Goda som ett tillbehör till den grillade maten, men funkar också som ett drinktilltugg innan middagen om man skär upp dom i mindre snibbar.




4 kommentarer:

  1. Såg gott ut...blir nog att testa! ..men,..skratta inte nu...hur uttalar man det.? Kesadillas?...eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men testa gärna! Och när det gäller namnet...ja lite måste jag nog skratta för jag vet faktiskt inte jag heller ha ha, men jag säger precis som du skriver faktiskt :)

      Lycka till!

      Radera
  2. Mums så gott! Tack för recpetet, dessa åker på att testlaga-listan!
    Och ang. uttalet, så tror jag att man uttalar det [kesadi:jas].

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men dom blev riktigt goda faktiskt! Ett kul och lite annorlunda tillbehör :) Du har nog helt rätt angående uttalet så tack, nu fick vi lära oss det! :)

      Radera