onsdag 17 juli 2013

Pastasås med lax

Hej! Hoppas ni har det bra runtom i sommarsverige:) Här har vardagen dragit igång efter semestern och jag jobbade första passet igår, ett pass på 11 timmar, så ingen jättemjukstart direkt men riktigt kul ändå faktiskt! Idag startade jag dagen med ett pass på gymmet. Hur härligt som helst! Även det har jag börjat få rutin på och det känns jättebra och jag är riktigt nöjd över mig själv. 

För ett bra tag sedan la jag ut en bild på Instagram när vi åt pasta med laxsås och lovade att receptet skulle dyka upp här. Ja, den som väntar på något gott....

Pasta med laxsås  ca 3 port

1 pkt färsk bandpasta
ca 150 g rökt eller gravad lax
½ gul lök
1 liten burk skivade champinjoner
1/4 fiskbuljongtärning
2 dl creme fraiche
peppar
pressad citron


Hacka lök och stek i smör tillsammans med champinjoner. Smula ner buljongtärningen och rör ner creme fraiche.Strimla laxen och tillsätt. Smaka av med lite peppar och citron. Koka pastan enligt paketet och servera direkt. Toppa gärna med riven parmesanost! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar