torsdag 26 juni 2014

Årets midsommartårta

Hej på er alla! Hoppas ni har det bra och att solen skiner på er. Midsommarhelgen firade vi hemma i lugn och ro. Hade först tänkt till stugan, men vädret var ju inte det bästa. Lite traditionell midsommarmat blev det och avslutningsvis en härlig jordgubbstårta.

Som vanligt anordnar Kryddburken en tävling om finaste sommartårtan. Jag tycker det är ett kul initiativ och jag skickar alltid in ett bidrag. Fram tom söndag kan ni också skicka ett bidrag om ni vill vara med, klicka bara på länken.



Ja så här blev alltså min tårta. Botten gjorde jag efter detta recept:

Sen fyllde jag tårtan med marsankräm som jag blandade ut med lite vispad grädde och sen skivade jordgubbar. Toppade med vispad grädde och en massa fina goda svenska jordgubbar såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar