tisdag 2 augusti 2011

Coleslawsallad

Här kommer receptet på coleslawsalladen som jag gjorde till de grillade spjällen
 Coleslawsallad

½ Vitkålshuvud
2 morötter
1 saftigt äpple
2 dl matlagningsyoghurt/ turkisk yoghurt
2 msk majonäs
½-1 msk dijonsenap
lite honung
salt
svartpeppar

Strimla vitkålen tunt. Skala och grovriv morötter och äpple. Blanda allt till dressingen och häll över salladen. Ta lite senap från början och smaka dig fram, det kan räcka med nån tsk. Rör om väl och ställ in i kylen en stund innan servering.  

2 kommentarer:

  1. så himla god. Första gången jag skulle göra den hade jag vitkål, påbörjat riven, i hela köket innan jag hittade rätt redskap. Kramisar/Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristina! Roligt att du gillade salladen. Ja vitkål kan vara lite besvärlig att strimla bra. Jag har en mandolin och tycker det ät ett toppenredskap till vitkål. Annars kan man köra den i matberedaren med skiv-tillsatsen. Annars funkar ju en osthyvel ganska bra. Kolla gärna mitt andra recept på coleslaw som görs med salladskål. Supergod och superenkel!

      http://therese-gottochblandat.blogspot.se/2012/05/superenkel-coleslaw-sallad.html

      Radera