måndag 18 mars 2013

Räkmackor

Hej på er! Ett tag sen sist nu...får passa på att uppdatera här när jag är ledig. I lördags blev det sen middag eftersom Lars var på hockey. Så i stället för "riktig" mat gjorde jag smarriga räkmackor. Jag skulle egentligen ha jobbat men var hemma med magkatarr. Som tur var började det kännas liiite bättre på kvällen så en macka fick jag faktiskt i mig.

Räckmackor

stora tekakor 1/pers
smör
salladsblad
tomat
gurka
kokt ägg 1/macka
majonnäs
skalade räkor 
torkad dill
citron

Bre smör på bröden och lägg på salladsblad, skivade tomater, gurka och ägg. Ringla över majonnäs och toppa med skalade räkor. Pudra över lite torkad dill och toppa med en skiva citron som sen pressas över räkorna. Mmmmm....!

Jag var lite lat och använde mig av frysta färdigskalade räkor. En påse på 400 g räckte till 3 medelstora runda tekakor. Men snåla inte, bättre att ta till för helst ska det vara ett berg med räkor om jag får bestämma:)

1 kommentar: