lördag 25 februari 2012

God sås till lax

Hej allihopa, hoppas ni har det bra! Jag har jobbarhelg den här helgen och har just kommit hem efter ett jourpass sen igår. Så idag ska jag bara vila....sover nämligen inte speciellt bra på jobbet. Sista deltävlingen i melodifestivalen i kväll och till middag blir nåt riktigt gott och superenkelt, men det återkommer jag med senare. Här kommer i stället ett tips på en god och enkel sås som passar perfekt till en bit lax. Det är inte ofta jag använder mig av pulversåser, men här kommer den verkligen till användning....
 Varm sås till lax  4 port

1 påse hollandaisesås (blå band)
vatten+smör
1 burk creme fraiche (2 dl)
hackad dill 

Tillaga hollandaisesåsen med vatten och smör enligt påsen. Rör ner creme fraiche och värm. Tillsätt hackad dill efter egen smak. Tycker man att såsen blir för tjock kan man spä den med lite vatten eller mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar