måndag 3 december 2012

Frasmüsli

Via "Smartson" fick jag nyligen förmånen att testa ett nytt müsli, nämligen frasmüsli från Frabaco. Det fanns i flera smaker och jag valde smaken blåbär-vanilj. Lät riktigt gott tycker jag och förväntningarna var väl ganska höga. Tyvärr blev vi båda besvikna då müslin i princip bara innehöll havregryn och typ puffat ris. Saknade både blåbär, pumpakärnor, blåbärssmak och vanilj. 



Nej...., vill man ha ett riktigt gott müsli till frukostfilen kan jag rekommendera mitt eget hemmagjorda müsli. 1000 gånger godare och 1000 gånger nyttigare också!!! Receptet på det hittar ni HÄR!

2 kommentarer:

  1. Hej, du har nog missat poängen med det krispiga som jag gillade och det var inte puffat ris utan smaksatta goda "kuddar". Prova den jag gjorde och det var melon hallon = hur god som helst :=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att det inte är puffat ris, men jag visste inte riktigt vad jag skulle kallad det så det fick bli "typ puffat ris" för jag tycker faktiskt att det liknar det. Har hört att melon-hallon ska vara god, så jag kanske testar den nån gång framöver. Tack för tipset! :)

      Radera