onsdag 11 januari 2012

Pikant pastasås med kassler

Gårdagens middag blev pasta med god kasslersås. Rensade lite ur kyl och frys och svängde i detta. Smakade riktigt bra!
Pastasås med kassler  4 port

ca 500 g kassler
1 gul lök
ca 100 g pikant flödeost
ca 3 dl matlagningsgrädde el mjölk
1 dl creme fraiche
ev maizenaredning
ca 200 g broccoli
svartpeppar

Finhacka löken och fräs en stund i smör. Tärna kassler och rör ner. Tillsätt osten och låt den smälta. Häll på mjölk eller grädde, creme fraiche och tillsätt broccoli i mindre buketter. Krydda med lite svartpeppar.  Låt allt puttra ihop. Om såsen verkar för lös kan den redas med maizena. Servera med nykokt pasta och sallad.  

6 kommentarer:

  1. Hejsan Therese!
    "Snubblade" in på din sida och jösses vad glad jag är för det! Så mycket inspiration jag har hittat här hos dig, blev tvungen att läsa igenom hela bloggen från början till slut på en gång. Hit kommer jag att komma tillbaka ofta!!!

    Kram // Malin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att du hittade hit. Du sååå välkommen. Hoppas du hittar något som faller dig i smaken. Jag blir så otroligt glad när jag får så här positiv feedback =)
      Kram...

      Radera
  2. Hej, sökte på kassler och hamnade på din sida , pastasås med kassler. Hade tur hade allt hemma. Fan va gott det blev.
    Hör till saken att jag inte är någon kasslerälskare, tycker det är för tråkigt, det som vi gjort innan.
    Nu har vi hittat ditt goda recept, KANONGOTT.
    Tack
    //Tommy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att du gillade det! Det var verkligen en tager vad man haver rätt som ju blev ganska lyckad. Testa också gärna min pastagratäng med kassler som också är jättegod och omtyckt av många :)

      Radera
  3. Hej Therese! Nu har jag lagat detta flera gånger och det blir lika gott varje gång. Erkänner att jag iofs byter ut mot annan ost men det är riktigt mumsigt! Tack för ett väldigt bra tips :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Så roligt att höra:) Såklart kan man ju ta vilken typ av smaksatt färskost som helst.

      Radera