onsdag 20 juni 2012

Tips till midsommar!

Ja, nu börjar det vara hög tid att planera och handla inför midsommar. Jag tänkte här tipsa om lite god klassisk midsommarmat. 


Nubbesallad
Ett absolut MÅSTE till midsommar. Det finns säkert massor med varianter och recept. Detta är mitt recept och jag tycker den är supergod och helt perfekt! Receptet hittar ni HÄR.
Gravad lax
Gravad lax blir sååååå mycket godare om man gör det själv. Riktigt enkelt är det ju också. Denna är gravad med lite gin och blir otroligt god och bara smälter i munnen. Receptet på laxen och en god sås till hittar ni HÄR.
Inkokt strömming
Det här är bara så fantastiskt gott! En gammal klassiker som lätt glöms bort, men som förtjänar en plats på midsommarbortet. Receptet hittar ni HÄR.
Laxcheescake
En så här läcker och fin rätt är trevligt på på midsommar. Denna gjorde jag förra året till midsommar och blev otroligt populär. Otroligt jättegod! Recept hittar ni HÄR.
Småplock
Lite olika sorters småplock är alltid trevligt på ett buffébord! Speciellt laxsnurrorna är mina absoluta favoriter och kommer i all fall finnas på mitt midsommarbord. Recept på de olika snurrorna hittar ni HÄR.
Midsommardrink
Denna drink komponerade jag ihop inför förra årets midsommar. En god drink som gästerna kan smutta på innan middagen. Recept hittar ni HÄR.
Smördegssnurror
Dessa är jättegoda att bjuda på som tilltugg till drinken. Annars är de också jättegoda att servera på buffén. Recept hittar ni HÄR.
Drinktilltugg
Detta drinktilltugg får ni bara inte missa! Små ostbollar fyllda med oliver. Grymt goda! Recept hittar ni HÄR.
Midsommartårta
Ingen midsommar utan en riktigt god jordgubbstårta! Denna är gjord med ricekrisp-bottnar en underbart god kräm, grädde och massor av färska jordgubbar! Recept på tårtan finner ni HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar